مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 13:372022-03-07سياسي

گزارش مرکز پژوهش های مجلس| 5 پیامد منفی بومی گزینی در دانشگاه ها


مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی پیامدهای بومی گزینی در پذیرش دانشجو پرداخته و 5 پیامد منفی آن را تشریح کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی، به بررسی پیامدهای بومی گزینی در پذیرش دانشجو پرداخته است.

در این گزارش تصریح شده که بومی گزینی یک روش پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در کشور است که نقش بسیار زیادی در توزیع پذیرفته شدگان در دانشگاه های مختلف و شانس داوطلبان برای قبولی در رشته محل های مورد علاقه دارد.

نتایج این گزارش نشان می دهد بومی گزینی عملاً امتیازی برای محرومان، داوطلبان شهرستان ها و مناطق کمتربرخوردار نیست و در مقابل امتیازی برای داوطلبان بومی مناطق برخوردارتر کشور نظیر تهران و سایر کلانشهرهاست.

در ادامه این گزارش ذکر شده که با هدف روشن تر شدن فرایند بومی گزینی و تأثیرات آن بر توزیع دانشجو در کشور، در این گزارش بومی گزینی تبیین و به تفصیل تشریح شده است.

بومی گزینی برای اکثر رشته ها اعمال می شود و از بومی استانی شروع، سپس به بومی ناحیه ای و قطبی تبدیل می شود و در نهایت نیز برای معدودی از رشته ها که بسیار کمیاب هستند، پذیرش به صورت کشوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مرکز پژوهش های مجلس| 5 پیامد منفی بومی گزینی در دانشگاه ها

گزارش مرکز پژوهش های مجلس| 5 پیامد منفی بومی گزینی در دانشگاه ها